روزنوشت‌ها

تعدادی از نوشته‌های جدید و قدیمی‌ام

روزنوشت‌ها

تعدادی از نوشته‌های جدید و قدیمی‌ام

عهدی دوباره

يكشنبه, ۱ شهریور ۱۳۸۸، ۰۲:۳۶ ب.ظ

دکتر داریم تا دکتر. چه از لحاظ علمی (دکتر حسابی و دکتر غیر حسابی) چه از لحاظ خوش‌اخلاقی و چه از لحاظ تعهدش به خدمت‌کردن نه ثروت اندوزی.
حالا اگه بخواهیم دکتری را پیدا کنیم که در هر گروه، بهترین باشد، ببینید چقدر کم میشود تعدادشان.
امروز، برای بار سومه که به مناسبت روز پزشک، تبریک می‌شنوم. در این سه سال خیلی فکر کردم به این‌که در آینده جز، کدام دسته از پزشکان قرار میگیرم؟ پزشکی بی سواد یا حاذق؛ پزشکی بداخلاق یا خوش‌برخورد و یا پزشکی متعهد یا پزشکی از گروه سرکیسه کنندگان.
وقتی از ترم‌یکی های پزشکی می‌پرسم همه به اتفاق یک پاسخ می دهند. یعنی گزینه ی اول. اما چرا بسیاری از پزشکان امروز اینگونه شده اند؟ چرا زیر میزی گرفتن ها آنقدر روتین شده که برایش فاکتور هم صادر می کنند؟ مشکل از کجاست؟
همه ساله، این‌روز با خودم عهد می‌بندم که چگونه باشم. فریفته‌ی پول نشوم. با خودم تعهد می‌کنم که در دوره‌ی بالینی به اندازه‌ای درس بخوانم که در آینده جان مردم بازیچه‌ی دست من نشود. 
روز پزشک بر همه پزشکان، مخصوصا مدلاگی‌های عزیز مبارک. و تصویر زیر هم یک شوخی با خودمان!

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • يكشنبه, ۱ شهریور ۱۳۸۸، ۰۲:۳۶ ب.ظ
  • محمد اسماعیل آرامش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی